Jedná se o plošinovku, jakou jste ještě neviděli. Samozřejmě, že mluvím o
této hře, o čem jiném, mozku? Na tuto hru už recenze psána byla a tak
nevidím důvod, proč se tady opakovat. Doplním jen to, co mi v té Levelovské
(od SCORE mám sice CD, ale za boha jsem nemohl najít časopis - ale ne. Teď
jsem ji našel a přečetl, musím konstatovat, že se Score souhlasím více, než
se nějakým Levelem ... sakra, já tu recenzi snad nedopíši, zase někdo
otravuje s telefonem!) chybělo. Začneme od začátku a budou to jen klady
(zápory jsem nenašel, snad jen, že hra není nekonečná). Hned první, co mě
udivilo, byla instalace. Hra sice píše, že vyžaduje 80 MB místa na disku
(demoverze), ale já mám o trochu více, tak jsem započal s instalací. Ta je
velice pomalá, ale alespoň máte o to více času prostudovat si pohyby ve hře,
které jsou vysvětleny právě zde (takže, kdo uteče na kafe, má smůlu). Po
dokončení jsem byl překvapen, že hra zabrala na disku jen 16 MB a ještě
více v tom, že to byla první demoverze, která po mě pro hraní chtěla CD v
mechanice. No budiž, i já se svým slabým PC mnohokrát převyšuji doporučené
požadavky a tak jsem doufal, že hra bude alespoň trochu plynulá. Spustil
jsem ji a nestačil se divit. Za pár sekund jsem byl v hlavním menu. Tak jsem
si ale chtěl něco nastavit a dal jsem options. První rána. Menu provedené v
3D z vašeho pohledu (first person). Máte zde k dispozici všechno: Nová hra,
Konec (opravdu dobře provedené ve stylu vypínání televize), Počítač s
nastavením (všechno na High samozřejmě), Nová hra a dvě zajímavé položky.
Buď zvolíte současná hra a budete hrát od okamžiku, kdy jste hru přerušili,
nebo dáte Load Game a můžete si nejen vybrat, od které úrovně začnete, ale i
také od které obrazovky (já jsem to využíval hojně při testování reakcí hry
na mé rozdílné pohyby a jak se vypořádá např. s vracením se zpět). Abych
nezapomněl, ještě je tu Kamera, která vám umožní přehrát všechny filmy, které
jste ve hře viděli (kromě vašich smrtí). A abych se ještě podíval na
"textové" hlavní menu, hru mohou hrát tuším asi až 4 hráči, takže každý bude
mít své uložené pozice. No nic, dal jsem New Game, kamera si najela na mou
loď a napsalo se Loading. Nic jsem se nehrozil rozlišení 320x200 a 256 barev
(ovšem pro každou obrazovku je jiná paleta, takže celkově jich je zde více -
stejně jako řádků v této recenzi, už věříte, že mi na hře záleží? Tady se
pomalu nebudete mít na co zeptat). Moc jsem si ale nepočkal, neboť ihned se
objevil vesmír a titulky. Už jsem je chtěl přerušit, ale pak jsem si řekl:
které demo má dneska animace, tak alespoň uvidím, kdo tu hru udělal. Amazing
studio neznám, ale firma Ocean mi je známá svou hrou Retailator (letadla),
takže jsem doufal, že to bude alespoň něco. Po tilulcích se kamera dostala
do naší sluneční soustavy. Dostal jsem šok, naprosto mě to uzemnilo a to
ještě nebylo všechno. Hned jsem dostal inspiraci na Intro pro Engine 9
(musím upozornit, že všechno ve hře - demu - jsem viděl/prošel alespoň 20x,
takže to znám naprosto dokonale). Kamera zrychlovala a najížděla do městečka
na planetě Zemi... bomba, infarkt ... pak jsem celou dobu už jen koukal na
tu skvělou grafiku (v okně 640x480 ve FullScreen). Příběh malého chlapce mě
fakt dojal a úplně jsem se do toho vžil (i jak mu Pán temnot unesl pejska,
protože měl zrovna Andyho čepici). Celé intro (a hra) je sice namluveno v
Angličtině, ale tak jednoduché, že tomu rozumí snad každý (pokud bude zájem,
mohu příště přinést překlad). Vidím, že jsem se ještě nedostal ke hře ..
hned tam budeme. ...tak Andy nasedne do své rakety a letí. A já už si
myslel, že je po intru. A ono nic, objevil se v jiné zemi, kde už jsem
pociťoval sílu stereo zvuku. Až do nehody to bylo skvělé a pak už jsem na to
musel jít sám. Dobré je, že když už si nevíte rady, hra vám sama poradí, co
dál. Když jsem potkal svou první potvůrku, bylo mi líto ji zabít, byla
taková přítulná (ona se stejně nedala, protože při některém pokusu s
experimentem, co všechno tyto potvůrky umí, se docela dobře vyhýbala střelám
a pak mi hrozila, že mě sežere, když toho nenechám - stejně to pak udělala,
protože už ji rozčilovalo, jak jsem se stále uhýbal). Hra samotná je další
pastvou pro oči. Pryč s 3dfx (stejně to je jen rozmazané) a s novými hrami
(čím dál tím náročnější, přitom ty stejné efekty uměly hry pro P75), tohle
je prostě úžasné. Nejen ten pohyb (motion capture), ale i samotná grafika,
stíny, prolínání animací a nápady, to se nedá popsat. To se musí vidět. Sice
hra vyšla v roce 1998, ale je to po dlouhé době konečně něco, co se tváří
jako hra a ne něco, co vám tak akorád přehřívá procesor.
Heart of Darkness |
Výrobce: |
Amazing studio |
Minimální kofigurace |
486DX 16 MB RAM Win |
Doporučená konfigurace |
Pentium W98 |
Hodnocení |
100% |
Martin Lux
Zpět - Nahoru - Vpřed