Co bych vám měl psát o Doomovi, vždyť ho už skoro všichni znáte a máte ho projitýho už skrz na skrz a ještě pospátku. No a to je to co je na Doomovi jedinečného - takhle oblíbenou hru ještě NIKDO NIKDY nevytvořil. Já jsem Dooma 1 hrál...momentíček POPRVÝ až někdy začátkem letních prázdnin. Zato Dooma ][ už hraju hezky dlouhou dobu. Co na tom, že poslední dobou je 3D akcí jak hub po dešti, myslíte si že vás budou bavit víc než Doom ?. Je to docela možný, dnešní pařanská obec je zhýčkaná těmi všelijakými bilineárními filtracemi, mip-mapingem, OpenGLem, Glidem, Directem-3D a na hratelnost se nikdo nekouká. JE MI Z VÁS NA NIC !!! Nebojte se, toto nejsou jen plané řeči, já většinu těch her hrál a nesahali Doomovi ani po kotníky. Teď asi namítáte Unreál co ??? Ten stejně jako většina ostatních 3D akcí trpí tzv. Turokovým Syndromem to jest hra, která má sice dobrou grafiku, dobrou hudbu a o zvukách ani nemluvim, ale se zábavností se pohybuje hluboko pod bodem mrazu. Učebnicovým příkladem budiž výše jmenovaný Unreál - Grafika dělá čest jménu hry - je nereálná, stejně tak hudba, hodně lidí se rozplývalo nad jeho umělou inteligencí, jediný co jsem postřehl, bylo to že nepřátelé jsou trochu odolnější, ale nic víc. Zábavnost a hratelnost však byste v něm hledali těžko i elektronovým mikroskopem. Ale však už zpátky k Doomovi, to že se víc jak rok držel na prvnim místě hitparád už asi víte, tak vás s tim nebudu zatěžovat. Graficky Doom však moc nevyniká - 2D nepřátelé tvoření jen spritama rozlišení 320x200 256 barev však ve verzi Final Doom bylo nahrazeno až 640x480 a to v Hi-Coloru (65535 barev). Levelů je (asi) 27 - 3 epizody, každá po devíti levelech, což je i na Quáka moc. Zbraně - jedna z nejlepších sestav co byla kdy vytvořena - vhodná jak pro MultiPlayer, tak i pro SinglePlayer : první zbraň, jestli se to tak vůbec dá nazvat neni nic jinýho než pěst, vhodná na boj z blízka a taky pořádně účinná. Druhá je pistole. Třetí je klasická pumpovací BROKOVNICE, na blízko s ní někdy sejmete i 2 parchanty najednou. Lepší vražedné nástroje začínají rotačnim kulometem, ten má jedinou nevýhodu - hodně žere náboje. Další nařadě je klasická Bazuka, její použití v uzavřených prostorech se nedoporučuje. Plazmová puška je prvním zástupcem futuristických zbraní, střílí velkou rychlostí takový modrý koule. Poslední a nejúčinnější je BFG 9000, zkratka znamená Big Fuckin' Gun a to snad mluví za všechno střílí velký zelený koule, se kterou, když se trefíte do nějakýho hloučku o počtu asi 10 potvor, tak je sejmete najednou. Jedinou její nevíhodou je dlouhá doba nabíjení (asi 2 sek.). Už jsem tlachal dost a tak toho nechám. Doom je nejlegendárnější hra, jakou tato planeta poznala a asi ještě dlouho bude. Původně jsem chtěl dát alespoň 15/11, ale když jsem přihlídl k na dnešní dobu ošklivé grafice a přílišnému "ohrání" slevil jsem.

Úroveň MESTO1.WAD pro DOOM1

Tato úroveň začíná velmi tmavým bludištěm, brýle jsou blízko od startu, poté přejdete po lávě a toxické vodě (takový zelený, nevim jak to jinak nazvat) do venkovní místnosti, ze které vedou dvéře do místnosti, co vypadá jako pokus o vytvoření záchodů. K dohrání potřebujete pouze modrý klíč, který se mi nepodařilo najít. Úroveň končí těsně před vstupem do jedněch dveří nedaleko od oné venkovní místnosti. To je asi BUG, protože když jsem si prohlídl mapu po IDDT, zjistil jsem, že to je asi polovina levelu. Ale jinak je to dobrý.

( To není BUG, jen se musí umět hledat - "koukám", že vydat knihu s návody by zase až tak moc neškodilo, pozn. Lux )

Výrobce : B.P.G Software (M.Lux)
K nalezení : u ENGINE číslo 1
Hodnocení : 7 / 11
Recenzent : Michal Kuncl

Výrobce: id Software
Distributor: Appoge, G. T. Interactive
Minimální kofigurace 386SX, 4 MB RAM
Doporučená konfigurace: 386DX 40MHz, 8 MB RAM
Cheaty nesmrtelnost IDDQD, věci IDKFA
Hodnocení 12/11 (nejlepší hra co kdy vyšla)
Pařba po www www.doomserv2000.com

Michal Kuncl



Zpět - Nahoru - Vpřed